مدلسازی اطلاعات ساختمان ایران

توسعه فناوری بی آی ام یا همان مدلسازی اطلاعات ساختمان در ایران

مدلسازی اطلاعات ساختمان ایران

توسعه فناوری بی آی ام یا همان مدلسازی اطلاعات ساختمان در ایران

مدلسازی اطلاعات ساختمان ایران

اولین و بزرگترین سایت تخصصی مدلسازی اطلاعات ساختمان در ایران

مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۴۷ ق.ظ


 

مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت       مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت

پروژه خود را در رویت از کجا شروع میکنید؟؟؟

در فصل آموزشی مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت  روند مدل‌سازی یک ساختمان پارکینگ طبقاتی از ابتدا تا انتها آموزش داده شده است البته در ساختمان های اینگونه نقش اصلی برعهده اعضای سازه­ ای ساختمان است زیرا یک پارکینگ دارای فضاهای خاصی در زمینه معماری نمی ­باشد پس بیشتر جنبه­ ی سازه­ای و چگونگی مدل‌سازی اجزای سازه­ای اعم از ستون تیر و ... مورد بررسی قرار گرفته است. این فصل شامل 16 مبحث می­ باشد که از ابتدا تعیین محدوده ی سایت و زمین مورد نظر برای طراحی ایجاد شده و پس از آن یک به یک اجزای اصلی ساختمان در پروژه مدل‌سازی شده و در جایگاه خود قرار می­ گیرند.

سفارش محصول

آیا می توانید محدوده ی سایت و پیاده سازی نقشه روی آن به خوبی تعیین کنید؟؟

مبحث اول و دوم مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت در رابطه با تعیین محدوده ­ی قرارگیری ساختمان بر روی سایت می ­باشد پس از انتخاب محوطه خاص برای ساخت اصول اولیه طراحی آغاز می­ شود آکس­ گذاری­ ها طبق اندازه ­ها محاسبه شده توسط طراح بر روی نقشه پیاده می ­شود و بعد از نمونه ستون های پیش فرض استفاده شده و آن‌ها را تا طبقه­ ی آخر ادامه می­ دهیم.

چگونه بدون نگرانی تعداد طبقات لازم در یک ساختمان را تعیین کنیم؟؟؟؟

در مبحث سوم مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت  نوبت به مدل‌سازی کف طبقات می ­رسد لازم به ذکر است که مبانی ترسیمات مربوط به کف ها در فصل آموزشی مربوط به خود به صورت کامل ارائه شده است. پس در این بخش به ذکر کلیات بسنده کرده و تنها با به کارگیری از نمونه­ های موجود و ویرایش­های مرتبط با نوع کاربری از فضا آن‌ها را مدل‌سازی نمودیم تنها فضایی برای قرارگیری رامپ ­ها در نظر می ­گیریم.

و اکنون استراحت کافیست!!!! وقت مدلسازی سازه ای پروژه است

در مبحث چهارم و پنجم مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت   با چگونگی بکارگیری از مولفه ­های سازه­ای در طراحی معماری آشنا می ­شوید در این بخش با توجه به عناصر موجود در پیش فرض نرم افزار و مراجعه به پوشه ­ی مرتبط با عناصر سازه­ای مثل تیرها نمونه ­های تعیین شده را انتخاب کرده و آن‌ها را در فایل پروژه بارگذاری می­ کنید پس از آن روش‌های استفاده از آن‌ها در زیرکف طبقات و تنظیمات مربوط به آن‌ها توضیح داده می­ شود.

استفاده از متعلقات سازه ای در پلان های معماری !!! 

مبحث ششم و هفتم مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت: در این بخش سعی شده تا شما را با جزئیات بیشتری از موارد سازه­ای آشنا کنیم لذا از عناصر نگهدارنده مثل انواع نبشی در زیر تیرها و کنار ستونها استفاده می ­کنیم به این ترتیب موارد موردنیاز را از پوشه ­های متداول که محل قرارگیری انواع مدل های فامیلی هستند انتخاب نموده و با تنظیمات هر کدام نیز در حین جاگذاری آشنا می­ شوید.

آیا میدانید معماران چگونه زیرسازی مربوط به سطوح شیبدار رامپ را مدلسازی میکنند؟

مبحث هشتم تا یازدهم مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت در راستای تکمیل عناصر سازه­ای نیاز به زیرسازی بخش شیبدار با نام رامپ­های اتومبیل رو هستیم سپس با استفاده از نمونه­ های متداول از بخش سازه­ های بتنی پیش ساخته مدل‌سازی را پیش می بریم در این میان از انواع مختلف تیرها برای قرارگیری زیر رامپ ها استفاده می­کنیم که در طول این بخش با چگونگی انتخاب انواع مدلهای سازه­ای و بارگذاری آن‌ها در فایل پروژه آشنا می­ شوید.

مدلسازی پله های طبقات یک فضای عمومی به چه ترتیبی صورت می گیرد؟

مبحث دوازدهم مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت  : در راستای تکمیل مدل نیاز به فضاهای ارتباطی بین طبقات برای افراد پیاده نیز هست پس از نمونه­ های از پله ­ها استفاده شده و تا حدودی با مدل‌سازی پله ­های ساده به صورت 2 بازویی آشنا می­ شوید همچنین از بزارهای مرتبط با ایجاد برش در کف طبقات در راستای عبور پله­ ها نیز استفاده شده و طریقه کار با این ابزارها آموزش داده می ­شود.

روش پیشنهادی ما برای مدلسازی نمای ساختمان با پوشش های آلومینیومی !!!

مبحث سیزدهم تا پانزدهم مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت  : برای ایجاد پوشش در اطراف ساختمان از یک دیوار خاص با ویرایش در تنظیمات ظاهری آن اعم از متریال بخشهای خارجی استفاده می­ شود تا بتوانید از این نمونه­ ها در چهار سوی ساختمان استفاده کرد در ضمن در برخی موارد از دیوارهای شیشه­ ای و یا نمونه ­های مبتنی نسز استفاده می­ شود. در کل در این بخش از مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت  توضیحات کاملی در رابطه با مدل‌سازی انواع دیوارها برای قرارگیری آن‌ها در وجوه خارجی ساختمان به شما عزیزان ارائه می ­شود.

با جاگذاری نرده ها در کنار رامپها مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت را خاتمه دهید!!!

مبحث شانزدهم مدلسازی پارکینگ طبقاتی در رویت : در روند تکمیل کار در طبقه آخر دست ­اندازهای رامپ از نرده ­ها استفاده می­ شود تا در این بخش نیز با روش‌های ایجاد نرده ­ها و تغییر در تنظیمات آن‌ها نیز آشنا شوید. تا به اینجا مدل‌سازی ساختمان به پایان می­رسد اما به شما پیشنهاد می­کنم که در اطراف ساختمان محوطه­ سازی کرده و با تهیه­ ی یک View مناسب عملیات رندرینگ را صورت دهید تا نتیجه عملکرد شما به‌درستی نمایان گردد.

سفارش محصول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی