مدلسازی اطلاعات ساختمان ایران

توسعه فناوری بی آی ام یا همان مدلسازی اطلاعات ساختمان در ایران

مدلسازی اطلاعات ساختمان ایران

توسعه فناوری بی آی ام یا همان مدلسازی اطلاعات ساختمان در ایران

مدلسازی اطلاعات ساختمان ایران

اولین و بزرگترین سایت تخصصی مدلسازی اطلاعات ساختمان در ایران

۱۵ امتیاز استفاده از BIM در جهان

پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ

۱۵ امتیاز استفاده از BIM در جهان

اختلاف در دانش مدل سازی اطلاعات ساختمان بر این موضوع دلالت دارد که هنوز نمی توان مطالعه ای ترتیب داد که همه ی کشورهای جهان را تحت پوشش قرار دهد. با این وجود گزارش هایی وجود دارند که بیانگر سودمندی استفاده از BIM در کشورهای پیشرفته است.

به طور مثال، در اواخر سال ۲۰۱۳ McGraw Hill، پژوهشی را که به تازگی منتشر شده و اطلاعات آن از ۱۰ کشور مختلف جمع آوری شده است را رهبری کرده است که این کشورها عبارتند از: استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، کره، نیوزیلند، انگلستان و ایالات متحده آمریکا که بیشترین تعداد کمپانی های شرکت کننده از کشور آمریکا بوده اند.

ارزشمند ترین منافع استفاده از BIM در جهان

IranBIM 6-_0000s_0007_shutterstock_98299985

جالب توجه است که بدانید سه حوزه ی اول مزایای استفاده از BIM با توجه به مراحل فرآیند عبارتند از: داخلی، طراحی و ساخت و ساز؛ که این امر نوسنجی BIM را نشان میدهد و نه تنها روی تک تک مراحل پروژه بلکه بر روی وضعیت کلی آن نیز موثر است.

تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان (۴۱%) برتری BIM را در کاهش خطاها و حذفیات در مراحل طراحی می دانند. این فاکتور ساده منجر به کاهش اتلاف وقت، مصالح و هزینه ها میگردد که خود منجر به ایجاد منافع بیشتر میشود.

با یک پاسخ ۳۵ درصدی میتوان حسن دوم را گسترش همکاری میان مالکین و شرکت های طراحی در مراحل ساخت و ساز دانست.

BIM همچنین مشکل مستند سازی و ارتباط میان تمامی شرکت کنندگان در یک پروژه را با ایجاد امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات، از بین برده است. عاملی که مانع از گروهی و مشترک شدن بسیاری از پروژه ها، در عین فعالیت افراد زیادی رو آن ها، میشود. همکاری و فعالیت مشترک یک اصل بنیادی و متاثر از فرهنگ و تغییری است که باید رخ دهد و در واقع BIM با ایجاد این امکان تحولی عظیم در شیوه ی کار کردن، ایجاد کرده است، به گونه ای که تمامی دست اندر در کاران یک پروژه میتوانند روی تک تک مراحل آن اعمال نظر کنند.

در مقام سوم،۳۲% از پاسخ دهندگان BIM را به عنوان بهبود دهنده ی تصاویر سازمانی نام برده اند. این منظر از BIM را می توان ” داخلی” در نظر گرفت، چرا که شخصیت سازمان را تعریف میکند. پیشرفت تصاویر به روشنی منجر به فعالیت های حرفه ای تر خصوصا دربعد اقتصادی پروژه میشود.

با فاصله ی کمی از درصد مذکور،۳۱% از پاسخ دهندگان بر کاهش دوباره کاری تاکید کرده اند که این نکته کاملا مشابه مبحث اول (کاهش خطاها و حذفیات)   است. این مساله اشاره به این نکته دارد که بیشترپروژه درگیر خلق، طراحی و توسعه نیست، بلکه در تغییرات چندگانه و اصلاحاتی که باید اعمال شود، درجا میزند.

ادامه مطلب در لبنک زیر

http://iranbim.com/15-advantages-of-using-bim/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۲
ایران بیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی