مدلسازی اطلاعات ساختمان ایران

توسعه فناوری بی آی ام یا همان مدلسازی اطلاعات ساختمان در ایران

مدلسازی اطلاعات ساختمان ایران

توسعه فناوری بی آی ام یا همان مدلسازی اطلاعات ساختمان در ایران

مدلسازی اطلاعات ساختمان ایران

اولین و بزرگترین سایت تخصصی مدلسازی اطلاعات ساختمان در ایران

BIM و طراحی پایدار

جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۲۹ ب.ظ

BIM و طراحی پایدار

پایداری ساختمان به عوامل متعددی ازجمله بازدهی انرژی، کیفیت آب و هوا و انتخاب مصالح بستگی دارد. طبق آمار سازمان انرژی و شبکه ی کارآمدی و تجدید پذیری انرژی U.S، تأثیرات زیست محیطی صنعت ساخت و ساز شگفت آور است بطوریکه این صنعت در برابر تولید ۳۰% از گازهای گلخانه ای و ۱۳۶ میلیون تن ضایعات حاصل از تخریب و ساخت و ساز مسئول است. همچنین عامل ۴۰% مصرف انرژی و ۱۲% مصرف منابع آب شیرین کلیه ی جوامع، همین صنعت است.

هزینه ی توسعه ی پایدار در طراحی

نیاز به پایداری در ساخت و ساز ضروری است. برای ساخت یک ساختمان پایدار، معماران و مهندسین در ابتدا نیازمند توسعه ی طراحی پایدار هستند و طرح آن ها باید برای ذینفعان مختلف توجیه پذیر باشد. دو فاکتور خیلی مهم در این مقوله، تأثیرات زیست محیطی و اقتصادی هستند. پایداری در عین اهمیت باید عملی و امکان پذیر باشد. طراحی پایدار زمانی به ثمر نشسته که تأثیرات مثبتی بر دو حوزه ی فوق الذکر داشته باشد.

پایداری در طراحی نیازمند توجه به فاکتورهای عدیده ای ازجمله زیرساخت های عمرانی و مدنی، طراحی سایت، طراحی معماری و طراحی سیستم های ساختمانی است. اگرچه پایداری عاملی تأثیرگذار در عمر ساختمان است، ولی معماران، مهندسان و توسعه دهندگان باید نسبت به ارزش افزوده توسط هر دلار از سرمایه ی خود حساس و دقیق باشند.

استفاده از تکنولوژی مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) می‌تواند به طور مؤثری به دست یابی به اهداف مذکور کمک کند.BIM به همراه پشتیبانی تکنولوژی مناسب و بهینه، می‌تواند به طور بالقوه ای هزینه ی طراحی پایدار را کاهش دهد. این امر به این دلیل امکان پذیر است که BIM فرصت دستیابی سریع به اطلاعات موردنیاز جهت طراحی و آنالیز آن ها را ایجاد می‌کند

ادامه مطلب در لینک زیر

http://iranbim.com/bim-and-sustainability/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۳
ایران بیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی